چگونه با استفاده از قابلیت Lazy load سرعت سایت را افزایش دهیم؟

Lazy loading یعنی بارگذاری تنبل در وردپرس. این مفهوم به این معنی است که تصاویر و محتواهایی که در صفحه وب قابل مشاهده هستند، بارگذاری می‌شوند، در حالیکه تصاویر و محتواهای دیگری که در بخش‌هایی از صفحه که کاربر نمی‌بیند وجود دارد، به تأخیر افتاده و به میزان نیاز بارگذاری می‌شوند.

استفاده از بارگذاری تنبل در وردپرس بهینه‌سازی مشکلات سرعت بارگذاری صفحه وب ایجاد شده توسط تصاویر و سایر محتواها را حل می‌کند.

با استفاده از این روش، تصاویر و محتواهای غیرضروری زمانی بارگذاری می‌شوند که کاربر به آنها نیاز دارد و به این ترتیب میزان بارگذاری صفحه وب کاهش می‌یابد و سرعت بارگذاری بهبود می‌یابد.

وب سایت های امروزی بیش از هر زمان دیگری رسانه محور شده اند. آنها عاشق استفاده از محتوای رسانه ای سنگین مانند تصاویر با وضوح بالا، فیلم ها، GIF ها و بنرها هستند تا بازدیدکنندگان وب را بیشتر درگیر و حفظ کنند.

با این حال، این استفاده بیش از حد از محتوای رسانه می تواند به طور جدی سرعت بارگذاری صفحه را کاهش دهد و تأثیر منفی بر تجربه کاربر ایجاد کند. برای رفع این مشکل، توسعه دهندگان وب تکنیک بارگذاری تنبل را پیاده سازی می کنند.

اگر هنوز چیزی در مورد این تکنیک نمی دانید، نگران نباشید. ما در این مقاله راهنمای جامعی را در مورد نحوه بارگذاری تنبل تصاویر در وردپرس پوشش خواهیم داد. بنابراین این مقاله را تا انتها بخوانید تا مهارت خود را افزایش دهید.

lazy loading تکنیکی در توسعه وب است که بارگذاری تصاویر را تا زمانی که نیاز به آن‌ها نیست به تأخیر می‌اندازد. محتوای متنی هنگام ورود به یک صفحه وب بارگذاری می‌شود. سپس، محتوای چندرسانه‌ای به تدریج هنگامی که شما صفحه را پیمایش می‌کنید بارگذاری می‌شود.

lazy loading تصاویر با استفاده از ترکیبی از ویژگی‌ها و جاوااسکریپت پیاده‌سازی می‌شود. در ابتدا، نسخه کم کیفیتی از محتوای چندرسانه‌ای نمایش داده می‌شود در حالی که متن بارگذاری می‌شود. نسخه‌های با وضوح بالا زمانی که بازدیدکنندگان صفحه را پیمایش می‌کنند و به جایگزین کننده‌های تصویر می‌رسند نمایش داده می‌شوند.

چرا باید lazy loading تصاویر را فعال کنید؟ فعال کردن lazy loading تصاویر ضروری است اگر می‌خواهید کارایی و UX وب سایت خود را بهبود بخشید. موارد زیر به شما کمک می‌کنند درک کنید چرا باید در نظر داشته باشید lazy loading تصاویر را در وب سایت خود فعال کنید.

الف. افزایش سرعت بارگذاری صفحه lazy loading جلوگیری می‌کند که همه محتواهای چندرسانه‌ای همزمان بارگذاری شوند. به جای آن، فقط محتوای ضروری مانند متن و طرح، وقت بارگذاری اولیه صفحه را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

ب. کاهش هدر رفت داده و پهنای باند lazy loading به اندازه‌ی یکسانی برای بازدیدکنندگان و صاحبان وب سایت مفید است. زیرا کاربران نیازی به صرف داده اینترنت برای تصاویری که شاید هیچ وقت نبینند ندارند و به همین دلیل صاحبان وب سایت نیز بر روی داده‌های میزبانی ذخیره نمی‌کنند.

نحوه استفاده از WhatsApp برای بازاریابی - استراتژی های اثبات شده در سال 2023
ادامه مطلب

ج. تجربه کاربری بهتر آمارهای بسیاری حاکی از آن است که بازدیدکنندگان وب سایت‌هایی که برای بارگذاری بیشتر زمان لازم دارد، آن را ترک می‌کنند. با فعال کردن lazy loading تصاویر، سریع ترین بارگذاری صفحه خود را برای تجربه کاربری بهتر به قدرت درآورید.

اگر می خواهید عملکرد وب سایت و UX آن را توسعه دهید، فعال کردن بارگذاری تنبل تصویر ضروری است. نکات زیر به شما کمک می کند بفهمید که چرا باید بارگذاری تنبل تصویر را در وب سایت خود فعال کنید.

آ. بارگذاری صفحه سریعتر می شود:
بارگذاری تنبل مانع از بارگیری یکباره همه محتوای رسانه می شود. در عوض، فقط محتوای ضروری مانند متن و طرح‌بندی را بارگیری می‌کند و زمان بارگذاری اولیه صفحه را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

ب. کاهش اتلاف داده و پهنای باند:

بارگذاری تنبل به همان اندازه برای بازدیدکنندگان و صاحبان وب سایت مفید است. زیرا کاربران مجبور نیستند داده های اینترنتی را برای تصاویری که ممکن است هرگز نبینند خرج کنند، و همینطور صاحبان وب سایت ها برای داده های میزبانی.

ج. تجربه کاربری بهتر:
آمارهای متعدد نشان می‌دهد که بازدیدکنندگان وب‌سایت‌هایی را ترک می‌کنند که بارگذاری آنها زمان بیشتری می‌گیرد. با فعال کردن بارگذاری تنبل تصویر برای تجربه کاربری بهتر، می توانید بارگذاری صفحه خود را به سرعت بارگذاری کنید. اسرار نحوه بهبود تجربه کاربری وب سایت را بیاموزید.

د بار سرور کمتر:
از آنجایی که وقتی کاربران صفحه را پیمایش می‌کنند، تصاویر بر حسب تقاضا بارگیری می‌شوند، سرور مجبور نیست به طور همزمان درخواست‌های زیادی را رسیدگی کند. این در هنگام افزایش ترافیک بسیار مفید است.

ه. بهبود عملکرد سئو
سرعت بارگذاری صفحه، کاهش نرخ پرش و تجربه کاربر، برخی از موارد حیاتی هستند که گوگل برای رتبه بندی یک وب سایت به حساب می آورد. شما می توانید این معیارها و امتیاز سئوی خود را با فعال کردن بارگذاری تنبل بهبود بخشید.

1. LazyLoad توسط WP Rocket
LazyLoad یک پلاگین لایز لودر تصویر بسیار سبک وردپرس است که توسط WP Rocket توسعه یافته است. این نه تنها از تصاویر، بلکه از انواع فایل‌های رسانه‌ای، از جمله آواتارها، تصاویر کوچک، تصاویر پس‌زمینه، آی‌فریم‌ها، ویدئوها و موارد دیگر مراقبت می‌کند.

10 روش موثر برای افزایش فروش و ارزش سفارش
ادامه مطلب

جاوا اسکریپت را به هدر وب سایت تزریق می کند تا تصاویر را در کل سایت بدون وابستگی به هیچ کتابخانه جاوا اسکریپتی مانند jQuery به تاخیر بیندازد. از متغیرهایی شفاف برای تصاویر استفاده می کند و iframe های YouTube را با یک تصویر کوچک پیش نمایش جایگزین می کند.

2. A3 Lazy Load
وب‌سایت‌هایی مانند تجارت الکترونیک که با تصاویر و فایل‌های رسانه‌ای بیش از حد پر شده‌اند، می‌توانند از افزونه A3 Lazy Load بهترین بهره را ببرند. با تمام افزونه های محبوب وردپرس سازگار است. بنابراین، اگر فایل‌های رسانه‌ای شما به افزونه‌های دیگر وابسته باشند، با هیچ تضادی مواجه نخواهید شد.

A3 Lazy Load همچنین به شما این امکان را می دهد که برخی از جلوه های انیمیشن را در حین بارگذاری تصاویر در مکان های مربوطه اضافه کنید. این افزونه بسیار کاربرپسند است و به طور یکپارچه در وب سایت های موبایل گرا کار می کند.

3. Smush
Smush یک افزونه همه کاره بهینه سازی تصویر با میلیون ها کاربر فعال است. این نه تنها بارگذاری می کند، بلکه تصاویر را فشرده و تغییر اندازه می دهد تا از سرعت بارگذاری بالای صفحات وب شما اطمینان حاصل کند. می‌توانید تصاویر را به صورت جداگانه یا چندتایی در یک زمان فشرده کنید.

به طور مشابه، می‌توانید بارگذاری تنبل را در سراسر سایت پیکربندی کنید یا کاربرد آن را به مکان‌های خروجی خاص و رسانه‌هایی مانند تصاویر کوچک، قسمت‌های محتوا و ویجت‌ها محدود کنید. Smush سازگار کاملاً با سایر افزونه های وردپرس سازگار است.

4. لودر تنبل Lazy Load
Lazy Loader یک افزونه رایگان وردپرس است. استفاده از آن بسیار ساده است. می‌تواند از بارگیری تنبل انواع محتوای رسانه‌ای مانند تصاویر، ویدیوها، آی‌فریم‌ها، صدا، تصاویر پس‌زمینه، فایل‌های GIF و اسکریپت‌ها مراقبت کند. Lazy Loader نه ویژگی های فانتزی دارد و نه فرآیند پیکربندی آن پیچیده است.

ممکن است تصاویر پس زمینه را با تغییرات دستی بارگذاری کنید. همچنین می‌توانید بار تنبل را برای پست‌ها و صفحات خاص فعال/غیرفعال کنید.

5. بهینه سازی خودکار با Autoptimize
با بیش از 1 میلیون نصب فعال، Autoptimize یکی دیگر از افزونه های عالی برای فعال کردن بارگذاری تنبل در سایت شما است. همچنین به شما کمک می‌کند تا انواع اسکریپت‌ها و سبک‌های CSS را بدون توجه به تم یا افزونه‌ای که استفاده می‌کنید، کوچک و کش کنید.

بنابراین، Autoptimize صرفاً یک پلاگین بار تنبل نیست، بلکه جایی بین یک بار تنبل و یک پلاگین کش است. از فرمت های تصویر WebP و AVIF پشتیبانی می کند و با اکثر افزونه های وردپرس سازگار است.

چرا باید برای سایتمان یک وبلاگ داشته باشیم؟
ادامه مطلب

6. بار تنبل برای ویدیوها با Lazy Load for Videos
اگر یک وب‌سایت پر ویدیو اجرا می‌کنید، ممکن است به دنبال راه‌حلی باشید که می‌تواند ویدیوها را تنبل بارگذاری کند. Lazy Load for Videos یک افزونه رایگان است که می‌توانید از آن برای این مورد استفاده کنید. می تواند هر محتوای ویدیویی را با پیش نمایش تصویر قابل کلیک جایگزین کند.

این افزونه دارای ویژگی های هیجان انگیز دیگری نیز می باشد. می‌توانید هر ویدیوی تبلیغاتی را که پس از پایان اولین ویدیو به‌طور خودکار پخش می‌شود، جاسازی کنید. می‌توانید پیشنهادهای ویدیویی مرتبط را که به‌طور خودکار در انتهای ویدیوهای YouTube آمده پنهان کنید.

Lazy loading یک تکنیک در طراحی وب سایت است که محتوا و منابع (مانند تصاویر، ویدئوها، اسکریپت ها و …) فقط وقتی بارگذاری می شوند که تا زمانی که لازم است و در دید کاربر به نمایش درآید. این بهینه سازی در بارگیری صفحه وب کمک می کند تا سرعت بارگذاری را بهبود ببخشد و مصرف پهنای باند را کاهش دهد.

اهمیت اصلی lazy loading در وب سایت ها به شرح زیر است:

1. بهبود سرعت بارگذاری: با استفاده از Lazy loading، محتواهایی که به طور ابتدایی نیازی به نمایش دادن ندارند، از قبیل تصاویر پشتیبانی نشده توسط viewport، به تاخیر می افتند. این به معنای کاهش زمانی است که کاربر باید منتظر بماند تا صفحه بارگذاری شود.

2. کاهش مصرف پهنای باند: با بارگیری تصاویر و منابع بصری فقط زمانی که کاربر به آنها نیاز دارد، مصرف پهنای باند به طور قابل توجهی کاهش می یابد. این امر می تواند در آشکار سازی برخی از نقاط اتصال ضعیف و کاهش هزینه های مرتبط با مصرف پهنای باند کمک کند.

3. بهبود تجربه کاربری: با کاهش زمان لود صفحه، تجربه کاربری را بهبود می بخشد و این امر می تواند همچنین به کاهش نرخ خروجی متر شده و بهبود تبادل نظر و مشارکت کاربر به طور کلی در وب سایت کمک کند.

4. بهینه سازی برای دستگاه های موبایل: Lazy loading بهینه سازی بسیار مناسبی برای دستگاه های همراه است. چرا که معمولاً این دستگا ها دارای پهنای باند و منابع محدودتری هستند و بهینه سازی بارگذاری می تواند در شرایطی که دسترسی به اینترنت محدود است یا که نیاز به بارگیری سریع تر صفحه می باشد، مفید باشد.

بنابراین، lazy loading می تواند بهبود قابل توجهی در سرعت بارگذاری وب سایت و تجربه کاربری کاربران ایجاد کند.

تصویر دنیای وردپرس

دنیای وردپرس

مرجع افزونه ها و پوسته های وردپرس - خدمات وب ، طراحی و سئو ، مدیریت وب سایت
[voroodi_shortcode]

اگر به دنبال درآمد دلاری هستید ، آیا فریلنسر هستید و جویای بستری امن و مطمئن برای دریافت های ارزی خود می باشید؟ اکنون می توانید با اطمینان کامل ، اکانت پی پال خود را به همراه وریفای کامل + سیم کارت فیزیکی و کارتهای مجازی ویزا و مستر افتتاح کنید.