جلوگیری از سئوی بیش از حد در وردپرس با کنترل کلمات کلیدی

جلوگیری از سئوی بیش از حد - آیا نگران این هستید که کلمات کلیدی زیادی را در محتوای خود قرار داده اید؟ وقتی صحبت از بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو می شود، بسیاری از کاربران جدید تمایل دارند محتوای خود را با کلمات کلیدی پر کنند. با این حال، این عمل خوبی نیست و می‌تواند منجر به بهینه‌سازی بیش از حد شود که می‌تواند منجر به جریمه شدن توسط موتورهای جستجو مانند گوگل شود.

جلوگیری از سئوی بیش از حد در وردپرس با کنترل کلمات کلیدی

Keyword Stuffing چیست؟
پر کردن کلمات کلیدی پر کردن یک صفحه وب با کلمات کلیدی برای دستکاری موتورهای جستجو به امید کسب رتبه های بالاتر است.

در روزهای اولیه بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، بهره برداری از موتورهای جستجو و استفاده از پر کردن کلمات کلیدی برای افزایش رتبه آسان بود. با این حال، موتورهای جستجو مانند گوگل بسیار باهوش‌تر شده‌اند و می‌توانند سایت‌هایی را که از این به عنوان یک سوء استفاده استفاده می‌کنند جریمه کنند.

راه های مختلفی وجود دارد که می توانید در محتوای خود پر کردن کلمات کلیدی را انجام دهید. به عنوان مثال، تکرار کلمات و عبارات بی مورد، فهرست کردن یا گروه بندی متن با هم به طور غیر طبیعی، یا درج بلوک هایی از کلمات کلیدی که خارج از متن ظاهر می شوند.

در اینجا مثالی وجود دارد که چگونه استفاده مکرر از یک عبارت کلیدی در یک پاراگراف می تواند منجر به پر کردن کلمات کلیدی شود.

راه دیگری که صاحبان سایت می توانند عبارات جستجو را پر کنند، اضافه کردن متن مخفی به کد منبع صفحه است. کاربران نمی توانند این را ببینند، اما خزنده های موتورهای جستجو این کار را خواهند کرد. گوگل این عمل را دوست ندارد.

با این اوصاف، بیایید ببینیم چگونه پر کردن کلمات کلیدی می تواند بر سئو سایت شما تأثیر بگذارد.

چرا استفاده زیاد از کلمات کلیدی برای سئو مضر است؟
اگر با سئوی وردپرس شروع کرده‌اید، می‌توانید به راحتی از خود دور شوید و همان کلمه کلیدی را بارها در محتوا اضافه کنید. با این حال، باید بدانید که این برخلاف سیاست های جستجوی وب گوگل است.

این می تواند منجر به جریمه ای از طرف گوگل شود، جایی که سایت شما می تواند در رتبه بندی رتبه بندی شود. در بدترین حالت، گوگل همچنین می تواند صفحه شما را از نتایج موتور جستجو حذف کند.

علاوه بر این، پر کردن کلمات کلیدی همچنین منجر به تجربه ضعیف کاربر می شود زیرا خواندن محتوا ممکن است سخت باشد. ممکن است افراد محتوای شما را مفید ندانند و از وب سایت خارج شوند. در نتیجه، سایت شما ممکن است اسپم به نظر برسد و نتوانید رابطه سالمی با مخاطبان خود ایجاد کنید.

با این اوصاف، بیایید راه‌های مختلفی را بررسی کنیم که می‌توانید بهینه‌سازی بیش از حد را برطرف کنید و از پر کردن کلمات کلیدی اجتناب کنید.

1. چگالی کلمات کلیدی محتوای خود را اندازه گیری کنید.
ساده ترین راه برای جلوگیری از پر کردن کلمات کلیدی، اندازه گیری چگالی کلمات کلیدی محتوای شما است. چگالی کلمه کلیدی بررسی می کند که چند بار یک عبارت جستجو در محتوا استفاده شده است.

برای شروع می توانید از WPBeginner Keyword Density Checker استفاده کنید. این یک ابزار رایگان است که نیازی به ثبت نام، ثبت نام یا نصب ندارد.

به سادگی URL یا متن محتوای خود را در ابزار وارد کنید و روی دکمه “بررسی” کلیک کنید.

جلوگیری از سئوی بیش از حد در وردپرس با کنترل کلمات کلیدی

در مرحله بعد، این ابزار محتوای شما را تجزیه و تحلیل می کند و نتایج را به شما نشان می دهد.

هفت نرم افزار کمتر معرفی شده برای راه اندازی لوکال هاست برای وردپرس
ادامه مطلب

سپس می توانید ببینید چند بار از یک کلمه کلیدی در صفحه وب استفاده شده است. به عنوان مثال، در تصویر زیر، می توانید ببینید که کلمه “طوطی ماهی” 28 بار رخ می دهد یا دارای تراکم 13.66٪ است.

پس از یافتن تراکم عبارت جستجو، می توانید محتوای خود را ویرایش کنید و کلمات و عباراتی را که چندین بار تکرار شده اند حذف کنید.

بهترین روش سئو نشان می دهد که تراکم کلمات کلیدی باید حدود 2٪ باشد. می توانید از این به عنوان یک راهنما استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که محتوای شما بیش از حد بهینه نشده است.

2. به هر محتوا یک کلمه کلیدی اصلی اختصاص دهید.
راه دیگری که می توانید بهینه سازی بیش از حد برای سئو را برطرف کنید، با اختصاص یک کلمه یا عبارت اصلی به هر پست و صفحه وبلاگ است.

شما باید تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید و عبارت جستجویی را انتخاب کنید که به بهترین شکل موضوع اصلی محتوای شما را نشان دهد. به این ترتیب، محتوای شما بر روی یک موضوع خاص تمرکز می‌کند و بهتر می‌توانید هدف جستجو را محقق کنید

اگر سعی کنید یک صفحه وب را با چندین کلمه کلیدی با اهداف متفاوت بهینه کنید، سایت خود را در یک آشفتگی بزرگ رها خواهید کرد. موتورهای جستجو را از درک محتوای شما و اینکه برای چه کسی است دچار سردرگمی می کند، که از رتبه بندی صفحه شما برای کلمه کلیدی مناسب جلوگیری می کند.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها برای یافتن عبارت جستجوی اولیه برای محتوای خود استفاده کنید. توصیه می کنیم از Semrush استفاده کنید، زیرا یک ابزار سئو کامل است که ویژگی های قدرتمندی را ارائه می دهد.

جلوگیری از سئوی بیش از حد در وردپرس با کنترل کلمات کلیدی

شما یک نمای کلی از کلمه کلیدی به همراه سایر اطلاعات ارزشمند دریافت می کنید. به عنوان مثال، Semrush حجم جستجو، هدف، دشواری کلمه کلیدی و موارد دیگر را برای عبارت جستجو نشان می دهد.

هنگامی که کلمه کلیدی اصلی را پیدا کردید، می توانید از افزونه All in One SEO (AIOSEO) برای بهینه سازی محتوای خود برای عبارت جستجو استفاده کنید. AIOSEO یکی از بهترین افزونه های سئو برای وردپرس است که به شما امکان می دهد عبارات کلیدی متمرکز را به هر پست و صفحه اضافه کنید.

این افزونه محتوای شما را برای عبارت کلیدی تجزیه و تحلیل می کند، امتیاز را نشان می دهد و نکاتی را برای بهبود بهینه سازی کلمات کلیدی ارائه می دهد. AIOSEO همچنین با Semrush ادغام می شود تا به شما کمک کند کلمات کلیدی مرتبط بیشتری را پیدا کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً راهنمای ما در مورد نحوه استفاده صحیح از عبارات کلیدی تمرکز در وردپرس را ببینید.

چگونه با استفاده از قابلیت Lazy load سرعت سایت را افزایش دهیم؟
ادامه مطلب

3. از مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید.
شما می توانید با استفاده از LSI (نمایه سازی معنایی پنهان) یا کلمات کلیدی مرتبط برای محتوای خود از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنید.

این عبارات جستجویی هستند که ارتباط نزدیکی با کلمه کلیدی اصلی دارند. کلمات کلیدی مرتبط همچنین به موتورهای جستجو کمک می کنند تا محتوای شما را بهتر درک کنند.

استفاده از انواع مختلف کلمات کلیدی، مترادف ها یا عبارات دم بلند نیز می تواند به جلوگیری از پر کردن کلمات کلیدی کمک کند. این به شما انعطاف بیشتری در گنجاندن موضوعات مختلف در مقاله خود می دهد.

با استفاده از ابزار WPBeginner’s Keyword Generator می توانید کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید. به سادگی عبارت یا موضوع اصلی جستجوی خود را در نوار جستجو وارد کنید و روی دکمه “Analyze” کلیک کنید.

جلوگیری از سئوی بیش از حد در وردپرس با کنترل کلمات کلیدی

استفاده از این ابزار 100٪ رایگان است و بیش از 300 ایده برای کلمه کلیدی ایجاد می کند.

سپس می توانید از انواع مختلف در مقاله خود استفاده کنید تا از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنید.

علاوه بر این، می‌توانید کلیدواژه اصلی را در گوگل جستجو کنید و سپس به پایین بروید تا جستجوهای مرتبط را ببینید.

این به شما امکان می دهد تا تغییرات کلیدواژه بیشتری را در محتوای خود استفاده کنید و مشکلات بهینه سازی بیش از حد را برطرف کنید.

جلوگیری از سئوی بیش از حد در وردپرس با کنترل کلمات کلیدی

4. با افزایش تعداد کلمات، ارزش اضافه کنید.
در مرحله بعد، می توانید محتوای طولانی مدت ایجاد کنید تا موضوع را با جزئیات پوشش دهید و به کسب رتبه های بالاتر کمک کنید.

گسترش تعداد کلمات به شما این فرصت را می دهد که چندین موضوع فرعی را پوشش دهید، به سوالات مختلفی که ممکن است کاربران داشته باشند پاسخ دهید و به راحتی از تغییرات کلیدواژه برای جلوگیری از پر کردن استفاده کنید.

این همچنین به شما کمک می‌کند از عبارات جستجوی مختلف به‌جای اجبار در هر جمله، به‌طور طبیعی استفاده کنید. به علاوه، تجربه خواندن بهتری را برای کاربران ارائه می دهد.

در حالی که افزایش تعداد کلمات به جلوگیری از پر کردن کلمات کلیدی کمک می کند، باید روی کیفیت محتوا نیز تمرکز کنید. گوگل و سایر موتورهای جستجو بر ایجاد محتوای ارزشمند تاکید دارند. بنابراین، توصیه می کنیم به جای تمرکز بر قرار دادن کلمات کلیدی، برای کاربران خود بنویسید.

یکی از راه‌های افزایش تعداد کلمات و متنوع کردن استفاده از کلمات کلیدی، افزودن بخش پرسش‌های متداول در پایین پست است.

5. کلمات کلیدی را در بهینه سازی سئو در صفحه قرار دهید.
همچنین می‌توانید با قرار دادن عبارت جستجوی هدف در مکان‌های مختلف در طول فرآیند سئوی درون صفحه، از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنید و بهینه سازی را برطرف کنید.

سئوی درون صفحه بهینه سازی یک صفحه وب برای موتورهای جستجو و کاربران است. به هر کاری که در خود صفحه انجام می دهید اشاره دارد تا رتبه آن را در نتایج صفحه موتورهای جستجو (SERP) افزایش دهید.

هوک در وردپرس چیست؟ همه چیز درباره هوک ها
ادامه مطلب

با گسترش قرار دادن کلمات کلیدی در عناصر مختلف صفحه، می توانید به راحتی مشکلات پر کردن کلمات کلیدی را برطرف کنید. به عنوان مثال، عناصر مختلف صفحه وجود دارد که می توانید کلمه کلیدی اصلی را اضافه کنید. اینها عبارتند از عنوان، توضیحات متا، زیرعنوان، پیوند ثابت و موارد دیگر.

با AIOSEO، انجام سئوی درون صفحه و اطمینان از بهینه سازی مناسب محتوای شما بسیار آسان است. می توانید توضیحات متا را اضافه کنید، عبارات کلیدی را متمرکز کنید، پیوندهای داخلی ایجاد کنید و پیشنهاداتی برای بهبود دریافت کنید.

به طور مشابه، افزودن کلمات کلیدی به متن جایگزین تصویر به شما امکان می دهد برای جستجوی تصویر رتبه بندی کنید و به شما امکان می دهد استفاده از عبارات جستجوی اولیه را در محتوا متنوع کنید.

می تواند به نمایش اسکرین شات ها از پست وبلاگ شما به عنوان قطعه های برجسته کمک کند و به شما کمک کند ترافیک بیشتری دریافت کنید.

جلوگیری از سئوی بیش از حد در وردپرس با کنترل کلمات کلیدی

به طور کلی استفاده زیاد از کلمات کلیدی برای بهبود سئو وب سایت در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما در حال حاضر، این روش به عنوان “سئو کلمات کلیدی مفرط” شناخته می‌شود و می‌تواند به جای بهبود سئو، به وب سایت آسیب برساند.

دلایلی که استفاده زیاد از کلمات کلیدی به ضرر وب سایت می‌شود عبارتند از:

1. از بین بردن جریان متن:

استفاده زیاد از کلمات کلیدی می‌تواند باعث از بین رفتن جریان طبیعی متن شود و متن را برای خوانندگان غیرقابل فهم کند. این می‌تواند تجربه کاربری را ناخوشایند کند و باعث کاهش بازدیدکنندگان وب سایت شود.

2. کیفیت محتوا:

استفاده زیاد از کلمات کلیدی ممکن است منجر به ایجاد محتوای پرتکرار و بدون ارزش شود. این می‌تواند باعث کاهش کیفیت محتوا و عدم جذابیت آن برای خوانندگان شود.

3. تمرکز بر موتورهای جستجو به جای کاربران:

استفاده زیاد از کلمات کلیدی ممکن است تمرکز شما را بیشتر بر روی موتورهای جستجو قرار دهد و از ارائه محتوای مفید و جذاب به کاربران کاسته شود. این می‌تواند باعث از دست دادن ارتباط با مخاطبان و کاهش تعامل با آن‌ها شود.

4. تغییرات الگوریتم موتورهای جستجو:

الگوریتم‌های موتورهای جستجو همواره در حال بهبود و تغییر هستند. استفاده زیاد از کلمات کلیدی ممکن است با تغییرات الگوریتم‌ها در موتورهای جستجو سازگار نباشد و باعث کاهش رتبه وب سایت شود.

بهتر است به جای تمرکز فقط بر روی کلمات کلیدی، روی ارائه محتوای باارزش، منحصربه‌فرد و جذاب برای کاربران تمرکز کنید. بررسی و استفاده از استراتژی‌های سئو متنوع‌تر مانند استفاده از لینک‌سازی درونی، بهینه‌سازی ساختار سایت و استفاده از محتوای با کیفیت می‌تواند بهبود سئو و رتبه وب سایت را بهتر ارائه دهد.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنید و بهینه سازی بیش از حد در سئو را برطرف کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در مورد چک لیست 13 نقطه ای SEO وردپرس برای مبتدیان و افزونه های ضروری وردپرس برای سایت های تجاری ببینید.

تصویر دنیای وردپرس

دنیای وردپرس

مرجع افزونه ها و پوسته های وردپرس - خدمات وب ، طراحی و سئو ، مدیریت وب سایت
[voroodi_shortcode]

اگر به دنبال درآمد دلاری هستید ، آیا فریلنسر هستید و جویای بستری امن و مطمئن برای دریافت های ارزی خود می باشید؟ اکنون می توانید با اطمینان کامل ، اکانت پی پال خود را به همراه وریفای کامل + سیم کارت فیزیکی و کارتهای مجازی ویزا و مستر افتتاح کنید.