چک لیست کارهای ضروری در تعمیر و نگهداری وردپرس

از تعمیر و نگهداری وردپرس چه می دانید؟ آیا سایت شما کند است یا مانند زمانی که برای اولین بار آن را راه اندازی کردید، کار نمی کند؟اگر پاسخ شما به این سوال "بله" است ، آیا اصلا نگهداری وب سایت وردپرس در لیست وظایف اولویت شما وجود دارد؟

متاسفانه اکثر صاحبان وب سایت اهمیت نگهداری وب سایت را درک نمی کنند. برای اینکه وردپرس به طور مداوم عملکرد خوبی داشته باشد، باید به خوبی از آن نگهداری شود.

اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را به درستی انجام دهید، جای نگرانی نیست. ما وظایف مهم تعمیر و نگهداری وب سایت وردپرس را که باید دنبال کنید تا عملکرد سایت شما هرگز کاهش نیابد فهرست کرده ایم.

با ما همراه باشید تا جزئیات مربوط به چک لیست ها و نکات نگهداری وردپرس را شرح دهیم :

وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای وب در جهان است که تقریباً 42٪ از کل وب سایت های آنلاین را تشکیل می دهد. وردپرس بسیار محبوب است زیرا خدمات با کیفیت بالایی ارائه می دهد.

وردپرس توسعه وب را برای کاربران آسان‌تر می‌کند، اما باید به خاطر داشته باشید که برای ساختن این سیستم‌های با کاربرد آسان، کارهای زیادی انجام می‌شود.

وب سایت وردپرس ترکیبی از تم ها، افزونه ها، فایل های رسانه ای و محتوا است. نه تنها وردپرس، بلکه برای اجرای موفقیت آمیز وب سایت وردپرس به صورت آنلاین به هاست وردپرس نیز نیاز دارید.

راه اندازی یک وب سایت وردپرس مانند اداره یک شرکت است و مانند یک شرکت باید یک وب سایت وردپرسی را به طور منظم نگهداری کنید.

تعمیر و نگهداری وردپرس برای اطمینان از اجرای روان وب سایت شما الزامی است. برخی از مزایای دیگر نگهداری وب سایت وردپرس عبارتند از:

امنیت بهتر وب سایت:

هک شدن وب سایت شما احتمالاً بدترین اتفاقی است که می تواند رخ دهد. با این حال، می توانید از امنیت وب سایت خود اطمینان حاصل کنید و بدین ترتیب از هک شدن جلوگیری کنید.

نرخ تبدیل بهبود یافته:

سایت‌هایی که نگهداری ضعیفی دارند کند بار می‌شوند و هیچ‌کس وقت ندارد تا در یک وب‌سایت با بارگذاری کند تلف کند. بنابراین، اگر نرخ تبدیل وب سایت شما پایین است، تعمیر و نگهداری می تواند آن را تا حد زیادی برطرف کند.

بهینه سازی موتورهای جستجو:

اگر می خواهید وب سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو رتبه بندی کند، باید وب سایت خود را حفظ کنید. موتورهای جستجو به وب‌سایت‌های قدیمی که بد نگهداری می‌شوند رتبه نمی‌دهند.

کسب و کار خود را رشد دهید:

یک کسب و کار آنلاین با یک وب سایت چیزی یکبار مصرف نیست، بلکه یک تعهد طولانی مدت است. عدم نگهداری وب سایت شما می تواند به کسب و کار شما آسیب برساند.

بنابراین، اگر می خواهید کسب و کار شما به رشد خود ادامه دهد، نگهداری وب سایت ضروری است.

اندازه گیری عملکرد وب سایت:

با نگهداری منظم وب سایت، می توانید ایده ای در مورد عملکرد وب سایت خود داشته باشید. به این ترتیب می توانید برای بهبود عملکرد سایت خود برنامه ریزی کنید.
اکنون می دانید که چگونه نگهداری وب سایت بخشی جدایی ناپذیر از سفر شما در تجارت آنلاین است. بیایید به سراغ کارهایی برویم که برای حفظ وب سایت وردپرس خود باید انجام دهید.

چرا باید برای سایتمان یک وبلاگ داشته باشیم؟
ادامه مطلب

1 – پشتیبان گیری منظم از وردپرس :

پشتیبان گیری منظم یکی از وظایف اصلی چک لیست نگهداری وب سایت است. با پشتیبان گیری از وردپرس، شما آماده مقابله با هر حادثه بدی مانند هک هستید.

اگر نسخه‌های پشتیبان دارید، می‌توانید در هر زمانی نسخه قبلی را بازیابی کنید تا یک وب‌سایت با عملکرد روان داشته باشید.

شما باید از وب سایت کامل خود نسخه پشتیبان تهیه کنید که شامل فایل های اصلی و پایگاه داده است. می توانید نسخه پشتیبان روزانه یا هفتگی تهیه کنید. اما هر چند وقت یکبار بررسی کنید که آیا سیستم پشتیبان به درستی کار می کند یا خیر.

2 – به روز رسانی های منظم :

همیشه باید مراقب باشید که CMS، تم ها و افزونه های وردپرس شما به طور منظم به روز می شوند. استفاده از به روزترین ویژگی های تم و افزونه خود همیشه چیز خوبی است.

معمولا قالب و افزونه وردپرس با سیستم امنیتی بهتری به روز می شوند. بنابراین، ارتقاء نرم افزار شما همچنین تضمین می کند که وب سایت شما از امنیت بهتری برخوردار است.

3 – چک کردن همه فرم های سیات از بابت صحت کارکرد و عملکرد :

فرم‌های وب‌سایت رسانه‌ای هستند که از طریق آن مشتریان شما با شما ارتباط برقرار می‌کنند و سؤالات مربوط به خدمات/محصول شما را ارسال می‌کنند. داشتن فرمی که کار نمی کند باعث می شود مشتریان را از دست بدهید زیرا به دلیل فرم غیر کارآمد نمی توانند به شما دسترسی پیدا کنند.

تمام فرم های وب سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هر هفته به درستی کار می کنند. گاهی اوقات ممکن است مشکلی در میزبانی وردپرس یا ارائه دهنده ایمیل شما وجود داشته باشد که می تواند باعث از کار افتادن فرم شود.

بنابراین، اگر هر فرمی کار نمی کند، تنظیمات هاست و ارائه دهنده ایمیل خود را نیز بررسی کنید.

4 – بهینه سازی پایگاه داده ( دیتابیس ) وردپرس

پایگاه داده های وردپرس با گذشت زمان می توانند حجم خوبی از داده های اضافی را ذخیره کنند. به همین دلیل مهم است که پایگاه داده خود را پس از یک بازه زمانی منظم بهینه کنید. بهینه سازی دیتابیس ، یکی از مهمترین کارها در تعمیر و نگهداری وردپرس است.

این داده های غیر ضروری باعث افزایش اندازه وب سایت شما می شود و ممکن است سرعت وب سایت شما را کاهش دهد.

بهینه سازی پایگاه داده شما باعث بهبود عملکرد وب سایت شما می شود. به یاد داشته باشید که تمام فایل های رسانه ای، فایل های تم و افزونه هایی را که استفاده نمی کنید حذف کنید.

5 – تست های دوره ای عملکرد بهینه سایت را انجام دهید :

شما باید تست های عملکرد را به طور منظم اجرا کنید. اکثر مردم این اشتباه را انجام می دهند که تست عملکرد را فقط در ابتدا انجام می دهند و دیگر هرگز!

با گذشت زمان، محتوای جدیدی به سایت خود اضافه می کنید، نرم افزار را ارتقا می دهید و همه این اقدامات بر عملکرد وب سایت شما تأثیر می گذارد. بنابراین مطمئن شوید که هر ماه یک تست عملکرد در سایت وردپرس خود اجرا کنید.

نحوه بازیابی پست های حذف شده در وردپرس
ادامه مطلب

نتایج تست عملکرد به شما مسیر درستی را می دهد که باید برای بهبود عملکرد سایت خود دنبال کنید.

6 – تغییر دوره ای رمزهای عبور :

می دانیم، تغییر زود به زود رمز عبور کمی ناجور به نظر برسد. اما رمز عبور ضعیف یکی از رایج ترین دلایل هک شدن است. بنابراین، برای محافظت از وب سایت خود در برابر فیشینگ و حملات بی رحمانه، کارشناسان وردپرس توصیه می کنند که رمز عبور را به طور مرتب تغییر دهید.

گذرواژه‌ها اولین لایه محافظتی شما در برابر دسترسی غیرمجاز هستند، بنابراین مطمئن شوید که رمزهای عبور قوی ایجاد می‌کنید. نه فقط رمز عبور مدیریت وردپرس، بلکه باید به طور منظم حساب های FTP یا SSH و رمز عبور پایگاه داده وردپرس را نیز تغییر دهید. همیشه رمزهای عبور طولانی و تصادفی بسازید.

7 – یافتن و اصلاح لینک های شکسته :

افزودن لینک های خارجی به محتوای وبلاگ برای سئو عالی است. اما باید بررسی کنید که آن لینک های خارجی کار می کنند یا خیر. گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید که برخی از پیوندهای خارجی دیگر وجود ندارند.

نه فقط لینک های خارجی خراب. گاهی اوقات ممکن است پیوندهای داخلی شما به دلیل غلط املایی تصادفی URL یا تغییر URL کار خود را متوقف کنند. بنابراین، به یاد داشته باشید که بررسی کنید آیا لینک های شکسته ای در وب سایت شما هم خارجی و هم داخلی وجود دارد یا خیر و آنها را برطرف کنید.

8 – یافتن و رفع خطاهای 404 :

خطای 404 یک کد وضعیت پروتکل انتقال ابرمتن (HTTP) است که نشان می دهد شخصی سعی کرده به صفحه وب سایت شما دسترسی پیدا کند اما سرور نتوانسته آن را پیدا کند.

در حالی که این خطا ممکن است زمانی رخ دهد که شخصی موقعیت مکانی وب سایت شما را اشتباه می نویسد، گاهی اوقات صفحات مهم نیز ممکن است برای مشکلات فنی در دسترس نباشند.

بنابراین، پیدا کنید که آیا وب سایت شما در حال حاضر خطاهای 404 دارد و آنها را به مکان مناسب هدایت کنید. این مرحله مهم است زیرا خطاهای 404 می تواند منجر به تجربه کاربری بد شود.

9 – بررسی سئو سایت :

ممیزی سئو یکی از مهم ترین نکات نگهداری سایت است. همیشه باید نحوه عملکرد کمپین سئوی وب سایت خود را بررسی کنید. با استفاده از گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجوی گوگل، می توانید عملکرد وب سایت خود را در مورد استفاده از مرورگر، جمعیت شناسی، زمان بارگذاری، نرخ پرش، صفحات پربازدید، بازدیدهای منحصر به فرد، میانگین زمان صرف شده در هر صفحه و غیره بررسی کنید.

همه این اطلاعات ارزشمند به شما بینش بهتری نسبت به عملکرد وب سایت شما می دهد. در نتیجه، می‌توانید تصمیم‌هایی مانند به‌روزرسانی‌های محتوای آینده را براساس داده‌های قابل اعتماد بگیرید.

10 – بهینه سازی تصاویر :

اگر تصویر بهینه نشود می تواند باعث کند بارگذاری صفحات شما بسیار کند شود. هرگز نباید از مرحله بهینه سازی تصاویر خود گذشت. اگر چندین نویسنده در وب سایت خود دارید، گاهی اوقات می توان برخی از تصاویر را بدون بهینه سازی آپلود کرد.

11 روش برای حل مشکل لود نشدن و کم بودن سرعت لود سایت های وردپرسی
ادامه مطلب

بنابراین، مطمئن شوید که تمام تصاویر آپلود شده خود را بررسی کرده و تصاویری را که بهینه نشده اند فشرده کنید.

11 – مرور گزارش های امنیتی وردپرس :

بررسی گزارش های امنیتی وردپرس راه دیگری برای اطمینان از اینکه وب سایت شما خوب کار می کند است. به خصوص اگر سایتی را با چندین نویسنده راه اندازی کنید.

اگر مشکلی پیش آمد، می توانید گزارش فعالیت وردپرس را بررسی کنید تا متوجه شوید که چه اقدامات اخیر باعث این مشکل شده است. هنگامی که علت مشکل را می دانید، می توانید به راحتی آن را برطرف کنید.

لزوماً نباید فقط پس از اینکه مشکلی پیش آمده است، گزارش های مرور را بررسی کنید. شما باید یک اسکن امنیتی انجام دهید تا هرگونه فعالیت غیرعادی که می تواند به عملکرد وب سایت شما آسیب برساند را پیدا کنید و آن را برطرف کنید.

12 – عیب یابی کارهای روتین و وظایف تعمیر و نگهداری وردپرس :

در حالی که وظایف نگهداری وب سایت برای بهبود عملکرد سایت شما انجام می شود، برخی از کارها مانند بهینه سازی تصاویر با استفاده از هر افزونه وردپرس ممکن است به طور موقت وب سایت شما را کند کند. بهترین روش انجام این نوع کارها در یک سایت استیجینگ است.

اگر نمی توانید یک سایت استیجینگ را بپردازید، می توانید هنگام انجام عیب یابی وظایف تعمیر و نگهداری، سایت خود را در حالت نگهداری قرار دهید تا از سرعت پایین جلوگیری کنید.

حتی اگر برای انجام وظایف خود در حالت تعمیر و نگهداری وردپرس استفاده می کنید، مطمئن شوید که دوره زمانی را انتخاب کنید که از نظر تاریخی وب سایت شما بازدیدکنندگان کمتری داشته باشد.

13 – آیا فضا و منابع هاست شما نیاز به آپگرید و ارتقا دارد؟

با گذشت زمان و فعالیت های مربوط به تعمیر و نگهداری وردپرس مانند به روز رسانی منظم وبلاگ ها و آپلود ویدیو، اندازه وب سایت شما افزایش می یابد. نه تنها فضا، سرعت وب سایت شما نیز به میزبانی وردپرس شما بستگی دارد.

بنابراین، یک بار در سال باید بررسی کنید که آیا نیاز به ارتقای برنامه هاست خود دارید یا ارائه دهنده هاست خود را تغییر دهید. اگر ارتقاء پلن هاست سرعت وب سایت شما را افزایش می دهد، این کار را انجام دهید یا فقط شرکت میزبان خود را تغییر دهید.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. شاید در حال حاضر برخی از وظایف موجود در چک لیست نگهداری وردپرس را در وبلاگ انجام می دهید، اما مطمئن شوید که همه آنها را به صورت مرتب دنبال می کنید.

به یاد داشته باشید که به خطر انداختن نگهداری سایت شما می تواند مستقیماً عملکرد وب سایت شما را مختل کند. می توانید یک سرویس تعمیر و نگهداری حرفه ای وردپرس استخدام کنید یا خودتان این کار را انجام دهید.

اما همیشه مطمئن شوید که تعمیر و نگهداری وب سایت وردپرس همیشه در لیست اولویت های شما قرار دارد.

تصویر دنیای وردپرس

دنیای وردپرس

مرجع افزونه ها و پوسته های وردپرس - خدمات وب ، طراحی و سئو ، مدیریت وب سایت
[voroodi_shortcode]

اگر به دنبال درآمد دلاری هستید ، آیا فریلنسر هستید و جویای بستری امن و مطمئن برای دریافت های ارزی خود می باشید؟ اکنون می توانید با اطمینان کامل ، اکانت پی پال خود را به همراه وریفای کامل + سیم کارت فیزیکی و کارتهای مجازی ویزا و مستر افتتاح کنید.