هوک در وردپرس چیست؟ همه چیز درباره هوک ها

هوک ها پایه و اساس توسعه وردپرس به شمار می روند. هوک ها توابعی هستند که می توانند روی یک عمل یا فیلتر در وردپرس اعمال شوند. آنها یکی از ویژگی های بزرگی هستند که وردپرس را بسیار قابل تنظیم می کند.هوک ها به توسعه دهندگان این امکان را می دهند که بدون نیاز به ویرایش کد اصلی وردپرس، عملکرد وردپرس را تغییر داده یا گسترش دهند.

هوک در وردپرس چیست؟ همه چیز درباره هوک ها

هوک‌ها (Hooks) در وردپرس، ابزارهایی هستند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند تا در نقاط مختلف هسته وردپرس، پلاگین‌ها و تم‌ها، تغییراتی را ایجاد کنند بدون اینکه نیاز باشد کد اصلی را تغییر دهند. این Hook ها به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند: عمل‌ها (Actions) و فیلترها (Filters).

هوک این کار را با اجرای اکشن ها و فیلترها انجام می دهند، که توابع PHP هستند که وظایف را انجام می دهند و تغییراتی در داده ها ایجاد می کنند.

آنها به طور گسترده توسط توسعه دهندگان پلاگین و تم استفاده می شوند. با این حال، اگر توسعه‌دهنده نیستید، می‌توانید تکه‌های کد را از وب جای‌گذاری کنید تا ویژگی‌های جدیدی به وب‌سایت خود اضافه کنید. بسیاری از این موارد شامل قلاب هستند.

هوک ها پایه و اساس پلاگین وردپرس و توسعه تم هستند. آنها مکان هایی هستند که توسعه دهندگان می توانند کد سفارشی خود را در مکان های خاص به وردپرس «قلاب کنند» و نحوه عملکرد وردپرس را بدون ویرایش فایل های اصلی تغییر دهند.

توسعه دهندگان از قلاب ها برای تغییر یا گسترش عملکرد وردپرس استفاده می کنند. همچنین می‌توانید با افزودن قطعه کد از آموزش‌های آنلاین، از اکشن‌هایی برای سفارشی کردن تم خود استفاده کنید.

توجه: اگر مبتدی هستید، ما به شدت از ویرایش هر فایل وردپرس احتیاط می کنیم. فقط کاربران باتجربه ای که با ویرایش فایل functions.php احساس راحتی می کنند و کمی دانش PHP دارند باید این کار را امتحان کنند.

آموزش رفع خطای اتصال به پایگاه داده در وردپرس
ادامه مطلب

مبتدیان باید یا از یک افزونه برای انجام وظیفه ای که می خواهند انجام دهند استفاده کنند یا با متخصصان مشورت کنند تا کد کد را برای آنها ویرایش کنند.

قبل از ویرایش هر کدی در سایت وردپرسی خود توصیه می کنیم در صورت بروز خطا در کدنویسی از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. اگر افزونه پشتیبان ندارید، حتما مقاله ما را بخوانید که در آن بهترین افزونه های پشتیبان وردپرس را با هم مقایسه می کنیم.

دو نوع قلاب وجود دارد:  فیلتر ، اکشن

پیشنهاد خرید
edd sell

فروش خدمات با افزونه EDD Sell Services

۷۹۰۰۰ تومان۷۹۰۰۰ تومانخرید کنید

هوک در وردپرس چیست؟ همه چیز درباره هوک ها

یک فیلتر رفتار پیش فرض یک تابع خاص را تغییر می دهد. این کار را با دستکاری داده های دریافتی و برگرداندن آن داده ها به وردپرس قبل از نمایش در مرورگر انجام می دهد.

به عنوان مثال، از فیلترها می توان برای کوتاه کردن متن، تغییر قالب بندی محتوا، پیوست کردن پیوندها به پست ها، اصلاح بلوک های یک صفحه و تغییر گزینه های بازیابی شده از پایگاه داده استفاده کرد.

هوک‌های فیلتر به شما امکان می‌دهند داده‌ها را در زمان شان اجرا تغییر دهید. به عنوان مثال، `the_content` هوکی است که محتوای نوشته‌ها را فیلتر می‌‌کند و شما می‌توانید تغییراتی در محتوای نوشته‌ها قبل از نمایش آن به کاربر اعمال کنید.

در اینجا نمونه ای از قلاب مورد استفاده با فیلتر در وردپرس آورده شده است:

				
					function wpb_custom_excerpt( $output ) {
  if ( has_excerpt() && ! is_attachment() ) {
    $output .= wpb_continue_reading_link();
  }
  return $output;
}
add_filter( 'get_the_excerpt', 'wpb_custom_excerpt' ););
				
			

کد نمونه بالا یک تابع wpb_custom_excerpt ایجاد می کند که به فیلتر get_the_excerpt قلاب می شود.

دراپ شیپینگ Drop Shipping چیست ؟
ادامه مطلب

یک عمل رفتار پیش‌فرض یک تابع خاص را تغییر می‌دهد. این کار را با گرفتن برخی از اطلاعات از وردپرس و سپس انجام کاری با آن انجام می دهد. پس از انجام عمل، دیگر نیازی به ارسال اطلاعات به وردپرس نیست.

به عنوان مثال، اقدامات را می توان برای قرار دادن یک پیام تبلیغاتی در یک صفحه، فعال کردن یک افزونه، افزودن ویجت های اضافی به یک نوار کناری، انتشار یک پست، یا افزودن منو به عنوان استفاده کرد.

این Hook ها در نقاط خاصی از اجرای وردپرس فعال می‌شوند و به شما امکان می‌دهند که کد دلخواه خود را اجرا کنید. به عنوان مثال، اگر بخواهید پس از انتشار یک نوشته، عمل خاصی را انجام دهید، می‌توانید از هوک `publish_post` استفاده کنید.

در اینجا نمونه ای از قلاب اعمال شده برای یک عمل در وردپرس آورده شده است:

				
					function mytheme_enqueue_script() {
    wp_enqueue_script( 'my-custom-js', 'custom.js', false );
}
add_action( 'wp_enqueue_scripts', 'mytheme_enqueue_script' );
				
			

هوک در وردپرس چیست؟ همه چیز درباره هوک ها

کد نمونه بالا یک تابع mytheme_enqueue_script را ایجاد می کند که به اکشن wp_enqueue_scripts متصل می شود.

برای استفاده از Hook ها ، باید توابعی را به Hook مربوطه اضافه کنید. برای اضافه کردن تابع به هوک عمل، می‌توانید از تابع `add_action()` استفاده کنید. برای اضافه کردن تابع به هوک فیلتر، از تابع `add_filter()` استفاده می‌شود.

نامگذاری و اولویت‌بندی:
هنگام اضافه کردن توابع به Hook ها، شما می‌توانید اولویت اجرای آن‌ها را مشخص کنید. این امکان را فراهم می‌کند تا در صورتی که توابع متعددی به یک Hook اضافه شده‌اند، ترتیب اجرای آن‌ها را کنترل کنید.

آپدیت سایت وردپرس - آیا لازم است همیشه سایت خود را آپدیت کنم؟
ادامه مطلب

به طور کلی در وردپرس، هوک‌ها (Hooks) ابزارهایی هستند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند تا در نقاط مختلف هسته وردپرس، پلاگین‌ها و تم‌ها، تغییراتی را ایجاد کنند بدون اینکه نیاز باشد کد اصلی را تغییر دهند.

در صورتی که تمایل دارید در مورد Hook ها بیشتر بدانید و مطالعه بیشتر را ضروری می دانید ، لطفا این لینک را ببینید .

تصویر دنیای وردپرس

دنیای وردپرس

مرجع افزونه ها و پوسته های وردپرس - خدمات وب ، طراحی و سئو ، مدیریت وب سایت
[voroodi_shortcode]

اگر به دنبال درآمد دلاری هستید ، آیا فریلنسر هستید و جویای بستری امن و مطمئن برای دریافت های ارزی خود می باشید؟ اکنون می توانید با اطمینان کامل ، اکانت پی پال خود را به همراه وریفای کامل + سیم کارت فیزیکی و کارتهای مجازی ویزا و مستر افتتاح کنید.