آرشیو در وردپرس مجموعه یا گروهی از پست های منتشر شده است که دارای اشتراکاتی هستند.وردپرس به طور خودکار صفحات آرشیو را بر اساس دسته بندی ها، برچسب ها و تاریخ ها ایجاد می کند. کاربران می‌توانند روی یک دسته، برچسب یا تاریخ کلیک کنند تا پست‌های مرتبط را کشف کنند، و این کار را برای آنها آسان می‌کند تا حوزه‌های محتوای خاصی را کشف کنند.

Archive ها یا بایگانی های وردپرس به سازماندهی وب سایت وردپرس شما کمک می کنند و هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو در دسترس قرار می گیرند و تعامل کاربر و SEO را بهبود می بخشند. می توانید ظاهر و طرح آرشیو را با استفاده از تم ها و افزونه ها یا با ویرایش کد سفارشی کنید.

Archive یا بایگانی، صفحه ای است که به طور خودکار توسط وردپرس ایجاد می شود و پست های مرتبط را لیست می کند. اینها ممکن است پست هایی در یک دسته باشند، نوشته شده توسط همان نویسنده، منتشر شده در همان زمان، یا بیشتر.

ساده ترین راه برای مشاهده صفحه Archive ها این است که روی پیوند دسته، تاریخ یا نویسنده کلیک کنید. پیوندهایی به آرشیوهای دسته بندی و نویسنده در زیر عنوان پست پیدا خواهید کرد و همچنین می توانید بایگانی های وردپرس را به نوار کناری خود اضافه کنید.

پس از کلیک بر روی لینک، لیستی از پست های مرتبط به شما نمایش داده می شود.

به عنوان مثال، در اینجا یک صفحه Archive در وب سایت آزمایشی ما پس از کلیک بر روی نویسنده، جان اسمیت نشان داده شده است. تمام پست‌های نوشته شده توسط این نویسنده را فهرست می‌کند و جدیدترین پست‌ها در بالای آن قرار دارد.

درک انواع مختلف آرشیو می تواند به شما کمک کند تا محتوای خود را به طور موثر مدیریت کنید و تجربه کاربری جذاب تری را ارائه دهید.

در اینجا انواع مختلف آرشیو موجود در وردپرس آورده شده است:

آرشیو دسته

بایگانی‌های دسته‌بندی، محتوای شما را بر اساس دسته‌های اختصاص‌داده‌شده، مانند سفر، دستور العمل‌ها یا آموزش‌ها، گروه‌بندی می‌کنند. این به کاربران شما اجازه می دهد تا محتوای بیشتری را در مورد موضوعات مورد علاقه خود بررسی کنند.

URL های Archive دسته ها از اسلاگ دسته استفاده می کنند و به شکل زیر هستند:

https://example.com/category/travel/
در اینجا نمونه ای از آرشیو دسته بندی از وب سایت آزمایشی ما آمده است:

آرشیوها را تگ کنید

Archive برچسب ها مشابه هستند، اما محتوای خود را بر اساس برچسب های اختصاص داده شده گروه بندی کنید.

آنها URL هایی دارند که از تگ اسلاگ مانند زیر استفاده می کنند:

https://example.com/tag/winter/
آرشیو تاریخ

بایگانی‌های تاریخ به شما امکان می‌دهند پست‌های خود را براساس سال یا ماه منتشر شده گروه‌بندی کنید. این Archive برای وبلاگ هایی مفید است که در آن کاربران ممکن است بخواهند محتوای منتشر شده در یک بازه زمانی خاص را کاوش کنند.

آدرس‌های اینترنتی آرشیو تاریخ که شبیه این هستند، پست‌های نوشته شده در یک ماه خاص را نشان می‌دهند:

https://example.com/2024/01/
بایگانی‌های تاریخی که یک سال خاص را نمایش می‌دهند، نشانی‌های اینترنتی شبیه این دارند:

https://example.com/2024/
در اینجا نمونه ای از آرشیو تاریخ است که تمام پست های منتشر شده در یک ماه خاص را نمایش می دهد:

آرشیو نویسنده

Archive نویسنده پست های شما را بر اساس نویسنده گروه بندی می کند. این به کاربران شما امکان می دهد محتوای نوشته شده توسط نویسنده مورد علاقه خود را کشف کنند.

Archive های نویسنده دارای URLهایی هستند که شامل اسلاگ نویسنده مانند زیر است:

https://example.com/author/johnsmith/
بایگانی نوع پست سفارشی

اگر انواع پست سفارشی را برای وب سایت خود ایجاد کنید، مانند نقد فیلم، محصولات یا رویدادها، بایگانی انواع پست سفارشی مفید است.

بایگانی های نوع پست سفارشی از اسلاگ پست سفارشی استفاده می کنند و معمولاً به شکل زیر هستند:

https://example.com/custom-post-type-slug/

نحوه یافتن آرشیوها در وردپرس
اگر می‌خواهید یافتن Archive ها در وب‌سایت وردپرس خود را برای بازدیدکنندگان آسان‌تر کنید، می‌توانید آنها را به منوی پیمایش خود اضافه کنید یا در نوار کناری خود نمایش دهید.

برای افزودن یک بایگانی خاص به منوی خود، کافی است URL آرشیو را اضافه کنید. می‌توانید نحوه افزودن بایگانی‌های نوع پست در منوهای ناوبری وردپرس را در راهنمای ما بیاموزید.

از طرف دیگر، می توانید آنها را به یک بلوک در نوار کناری وردپرس خود اضافه کنید.

در راهنمای ما در مورد نحوه سفارشی کردن نمایش بایگانی های وردپرس در نوار کناری خود، به شما نشان می دهیم که چگونه بایگانی های فشرده، بایگانی ها را در یک طرح جمع شونده ایجاد کنید، تعداد ماه های نمایش داده شده را محدود کنید و موارد دیگر.

نحوه سفارشی سازی آرشیو بدون کد در وردپرس
ممکن است دوست داشته باشید صفحات بایگانی وب سایت خود را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید.

به عنوان مثال، ما از یک صفحه بایگانی سفارشی در WPBeginner استفاده می کنیم که دارای دکمه ای است که کاربران را به مجموعه راهنمای WPBeginner ما هدایت می کند.

ما همچنین تمام پست های وبلاگ خود را به سال ها و ماه ها سازماندهی می کنیم تا خوانندگان بتوانند به راحتی ببینند چه مقالاتی در یک دوره خاص منتشر می شوند.

اگر از یک تم بلوکی استفاده می‌کنید، می‌توانید با ایجاد یا ویرایش یک الگو با استفاده از ویرایشگر کامل سایت، صفحات آرشیو خود را سفارشی کنید.

در غیر این صورت، می توانید یک صفحه آرشیو جدید بدون کد با استفاده از یک صفحه ساز کشیدن و رها کردن مانند SeedProd ایجاد کنید. اگر می خواهید یک صفحه آرشیو کاملا سفارشی ایجاد کنید که با هر موضوعی کار می کند، این بهترین روش است.

ما هر دوی این روش ها را در راهنمای خود در مورد نحوه ایجاد یک صفحه بایگانی سفارشی در وردپرس پوشش می دهیم.

با این حال، اگر با کد آشنا هستید، ممکن است بخواهید به صورت دستی کد را در فایل های قالب آرشیو موضوع خود ویرایش کنید.

نحوه ویرایش فایل های قالب آرشیو در وردپرس
اگر با کد آشنا هستید، می توانید صفحه آرشیو خود را با ویرایش کد در فایل های قالب خود سفارشی کنید.

ابتدا باید سلسله مراتب قالب وردپرس را بدانید. این به شما کمک می کند بدانید کدام فایل را باید ویرایش کنید.

تمام قالب‌های وردپرس دارای فایل‌های archive.php، single.php و سایر فایل‌ها برای نمایش بخش‌های خاصی از وب‌سایت وردپرس شما هستند. برای مثال از single.php برای نمایش پست های تک و از قالب page.php برای نمایش یک صفحه استفاده می شود.

ما مطالعه مقاله توصیه های عملی در مورد دانستن فایل مناسب برای ویرایش در راهنمای خود در مورد چگونگی پیدا کردن فایل هایی که باید در قالب وردپرس خود ویرایش کنید، را به شما پسشنهاد می کنیم.

توجه: ویرایش قالب های قالب وردپرس می تواند خطرناک باشد و باعث ایجاد خطاهای بزرگ در سایت شما شود. ما این روش را فقط برای کاربران حرفه ای توصیه می کنیم.

پس از آن می توانید با ویرایش دقیق کد قالب را شخصی سازی کنید.

نمونه کدهای مفیدی را در این راهنماها خواهید یافت:

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا در مورد آرشیو در وردپرس بیشتر بدانید. اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً ما را به دوستان خود معرفی کنید!

اگر علاقمند به مطالعه بیشتر در زمینه حریم خصوصی یا Privacy هستید ، می توانید به این لینک و این لینک مراجعه نمائید.

تصویر دنیای وردپرس

دنیای وردپرس

مرجع افزونه ها و پوسته های وردپرس - خدمات وب ، طراحی و سئو ، مدیریت وب سایت

اگر به دنبال درآمد دلاری هستید ، آیا فریلنسر هستید و جویای بستری امن و مطمئن برای دریافت های ارزی خود می باشید؟ اکنون می توانید با اطمینان کامل ، اکانت پی پال خود را به همراه وریفای کامل + سیم کارت فیزیکی و کارتهای مجازی ویزا و مستر افتتاح کنید.